Overlijden Marc Sleen

Gepubliceerd op 07 november 2016

In zijn huis in Hoeilaart is zondag 6 november striptekenaar Ridder Marc Sleen overleden. Hij is vredevol en waardig ingeslapen na een boeiend en boordevol leven waarin hij met zijn kunstenaarsziel en creativiteit generaties heeft verrijkt”.

Marc Sleen zou op 30 december 94 jaar zijn geworden.

Sleen was de tekenaar en scenarist van populaire stripreeksen als o.m. Nero, De Lustige Kapoentjes, Piet Fluwijn en Bolleke en Doris Dobbel. Hij tekende 217 albums van Nero en kreeg als enige levende Belgische auteur nog bij leven een museum in de Zandstraat, vlak over het Stripmuseum. Bekijk hier de reportage van VTM over zijn leven.

Onze gedachten gaan in de eerste plaats uit naar de geliefden en naasten van Marc Sleen.

Tags : Museum / Strip / Tentoonstelling / Rondleiding / Stripwandeling / Praktische info