Creatiebeurs voor Brusselse strip

Gepubliceerd op 30 januari 2024

Met groot genoegen nodigen we u uit om u kandidaat te stellen voor de Beurs “Brusselse Stripcreatie", een initiatief ter ondersteuning van de artistieke creatie van of onderzoek naar strips in het kader van Brussel's Schriftelijk - Schrijfbeurzen van de stad Brussel.

Brusselse Stripcreatie Beurs van €5.000 voor een stripcreatie of striponderzoek

Met groot genoegen lanceren we een oproep tot kandidaturen voor de Beurs Brusselse Stripcreatie"een initiatief ter ondersteuning van de artistieke creatie van of onderzoek naar strips in het kader van Brussel's Schriftelijk - Schrijfbeurzen van de Stad Brussel. Deze beurs van €5.000 is bedoeld om opkomende en gevestigde artiesten aan te moedigen om de culturele rijkdom en unieke identiteit van de Belgische hoofdstad te verkennen via het boeiende medium strip.

Aanbevolen thema’s:

·      Cultureel erfgoed: Projecten die het rijke artistieke, historische en culturele erfgoed van Brussel in de kijker zetten.

·      Stedelijke diversiteit: Werken die de wijken, gemeenschappen en diversiteit verkennen die het stedelijk weefsel van Brussel vormen.

·      Sociaal engagement: Verhalen over hedendaagse maatschappelijke problemen in de stad.

Selectievoorwaarden:

·     Originaliteit en creativiteit: Het voorstel moet een innovatieve en creatieve benadering van stripproductie of onderzoek laten zien.

·      Link met Brussel: De projecten moeten duidelijk een significante link hebben met de stad Brussel, of het nu via een historische, culturele of hedendaagse context is.

·      Haalbaarheid van het project: Kandidaten moeten een realistisch en gedetailleerd werkplan indienen waarin ze beschrijven hoe ze de subsidie zullen gebruiken om hun project tot een goed einde te brengen.

Geldige kandidaturen bestaan uit:

·      Artistiek dossier: Presentatie van een artistiek portfolio, met nadruk op relevant eerder werk

·      Synopsis van het project: Gedetailleerde beschrijving van het stripproject of het striponderzoek, inclusief hoe de subsidie zal worden gebruikt.

·      Curriculum Vitae: Overzicht van de artistieke en professionele ervaring van de auteur of onderzoeker.

Link naar het inschrijvingsformulier, hier!

Inschrijvingen sluiten op 30 maart 2024.