Masterclasses in het Stripmuseum

Ontdek de geheimen van de 9e kunst in het gezelschap van uitzonderlijke sprekers

Gepubliceerd op 13 oktober 2023

Dit jaar organiseert het Stripmuseum een aantal grote masterclasses. Een keer per maand ontvangen we een gerenommeerd auteur (m/v). De auteur zal een lezing geven over een thema en/of invalshoek van zijn of haar keuze.

De masterclasses worden gegeven in de taal van de auteur.

• Donderdag 16/05 - Masterclass Kerascoët (schrijf je hier in)

Wanneer? (+/-) elke tweede donderdag van de maand (soms uitzonderingen), om 18u30 (+/- 2u)
Voor wie? Auteurs, stripprofessionals, aspirant-auteurs, fans en liefhebbers
Wat? Een masterclass in gezelschap van een bekende auteur
Hoeveel? 10 € (5€ auteur of student beeldverhaal ) te betalen aan de kassa van het museum
Hoe? Op inschrijving via een Google Form (per masterclass)

Masterclass met Sébastien Cosset, één tweede van het stripduo "Kerascoët" - donderdag 16 mei 2024 om 18.30 uur.

nb-dargaud-2022-1814.jpeg

Frans bezoek in het Stripmuseum: de helft van het Bretonse duo Kerascoët, Sébastien Cosset, komt langs voor een masterclass.

Kerascoët ontstond in 2000 en bestaat uit Marie Pommepuy (1978, Brest) en Sébastien Cosset (1975, Parijs), zowel teken- als levenspartners. De afgelopen twintig jaar maakten ze een vijftiental stripboeken en nog meer kinderboeken voor verschillende uitgevers (sinds 2014 tekenen ze hun kinderboeken rechtstreeks in het Engels). Daarnaast ontwerpen ze visuals voor allerlei luxemerken en werken ze aan het ontwerp van grote Parijse warenhuizen in Frankrijk en Japan. Sinds 2004 hebben ze ook in verschillende hoedanigheden in animatie gewerkt, het meest recent als grafisch auteurs aan de geanimeerde bewerking van Tobie Lolness voor France Télévision en Benjamin Renners Migration voor Illumination.