Stripfeest

Animaties op het festival en in het Museum

Gepubliceerd op 25 augustus 2017

Kom vanaf 1 september langs op onze stand in Bozar! Die staat helemaal in het teken van onze volgende tentoonstelling "De nieuwe Vlaamse strip". Met spelletjes, een wedstrijd en badges die je kan winnen.

Op 2 september zijn Zidrou en zijn handlangers in levenden lijve in het Stripmuseum!

Om 15u00 tot 15u45 stellen Zidrou en zijn kompanen u een spetterende liveshow voor in het kader van de tentoonstelling die het Stripmuseum aan hun werk wijdt. Aan de hand van enkele willekeurige sleutelwoorden bedenkt Meester Zidrou een kort scenario, dat vervolgens door vijf van zijn trouwste tekenaars wordt uitgetekend. Elk van hen neemt een vakje voor zijn rekening. Het resultaat is een kort stripverhaal.
Ontdek het buitengewone tekentalent van Jordi Lafebre, Francis Porcel, Josep Homs, Oriol Hernandez en Godi, en de sprankelende scenaristengeest van Zidrou!
Presentatie in het Frans, Nederlands en Engels
Gratis voor alle bezoekers van het museum op vertoon van een geldig ticket

Om 15u45, rondleiding van de Zidrou-expo door… Zidrou en een aantal van zijn handlangers!​
Rondleiding in het Frans en Spaans
Gratis voor alle bezoekers van het museum op vertoon van een geldig ticket

Signeersessie van 16u30 tot 17u30
Zidrou, Jordi Lafebre, Francis Porcel, Josep Homs, Oriol Hernandez en Godi signeren hun werken bij boekhandel Slumberland, in de hal van het Stripmuseum.