Grote tijdelijke tentoonstellingen

22.09.15 > 06.03.16

Fred Jannin, Gewoon te veel

Brusselaar Frédéric Jannin (Ukkel, 1956) is een onvoorwaardelijke fan van Franquin, Gotlib en Monty Python. Hij publiceert zijn eerst stripverhalen in een rocktabloid en wordt als auteur van de serie ‘Germain et nous’ in het magazine Robbedoes beschouwd als een bevoorrechte getuige van de jongerencultuur van de jaren 80. In deze reeks steken de ‘Bowling Balls’ de kop op, een parodie op een rockgroep. Daarna volgen verscheidene andere muzikale projecten waaronder ‘Zinno’, dat tot in de hitparade zou doorstoten. Tegelijkertijd bouwde Fred Jannin een carrière uit als humorist in talrijke radio- en televisie-uitzendingen, die van hem een sleutelfiguur hebben gemaakt in het Belgische medialandschap.

Curator: JC De la Royère
Met de steun van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest