Grote tijdelijke tentoonstellingen

23.06.21 > 05.12.21

In het hoofd van Charel Cambré

Tentoonstelling Bronzen Adhemar 2020

Welkom in het hoofd van Charel Cambré, laureaat van de Bronzen Adhemar 2020 en bekend van stripreeksen als AmorasRobbedoesJumpFilip & MathildePinanti UnitedJunior Suske en WiskeHeden Verse Vis,… De lijst is schier eindeloos, net als de stroom ideeën die dagelijks uit Charels brein lijkt te stromen. Deze expo tracht een overzicht te geven van zijn carrière, die nog steeds op volle snelheid verder raast, en staat stil bij het vakmanschap dat de Kempenaar telkens weer aan de dag legt.

De expo pretendeert niet volledig te zijn, omdat zoiets toch een onmogelijke zaak is bij stripauteur Cambré. Terwijl u dit leest, is de kans immers groot dat Charel alweer een nieuwe stripreeks heeft opgestart, vijf cartoons heeft getekend en de hond heeft uitgelaten. In het hoofd van Charel Cambré heerst geen rust. Zijn motto: “Niet treuzelen, gewoon doen!”

Curator: Kurt Morissens

Een tentoonstelling van het Stripmuseum in samenwerking met www.stripgids.org.