Grote tijdelijke tentoonstellingen

27.05.22 > 05.03.23

Marc Sleen 100. Nero 75.

Een eeuw in verandering.

Marc Sleen (1922-2016) tekende in zijn loopbaan en in maar liefst 217 Nero-albums een heel tijdsdocument bij elkaar. Het leverde hem een plek in het Guiness World Record Book en een Ridderschap op. Maar de tijd raast genadeloos door, en wat gisteren was is vandaag niet meer. Op zijn 100ste verjaardag confronteren we het oeuvre van Sleen en het tijdsbeeld dat hij schetste met de wereld van vandaag, met wat veranderde en evolueerde en hoe beelden van vroeger soms botsen met de waarden van vandaag.

Curatoren: Noël Slangen, Yves Kerremans, met Christophe Deborsu & Barly Baruti

Een tentoonstelling van de Stichting Marc Sleen