3/3: Museum Night Fever

Gepubliceerd op 02 februari 2018

Op 3 maart, ruist in de oude Waucquez Warenhuizen opnieuw het textiel!

Dit jaar stellen we u een reeks animaties voor rond... de bandana ! Die kennen we in de eerste plaats als een typisch cowboy-accessoire (Lucky Luke), maar ze maakt ook deel uit van de garderobe van racepiloten, zoals Michel Vaillant. Zelfs Kuifje heeft wel eens een zakdoek nodig, al is het maar om zich te beschermen tegen de woestijnzon, en Bianca Castafiore durft ook flauwvallen met een doekje in de hand.

U kan in de eerste plaats genieten van een tentoonstelling van kleine vierkante stoflapjes ontworpen door de leerlingen van het 1e en 2e jaar Stylisme en Mode van het EPS Saint-Luc. Vervolgens begeleiden zij u bij het maken van uw eigen bandana, waarbij u allerlei alternatieve druktechnieken zelf kan uitproberen!

De groep Synapses zorgt voor een dromerige muzikale sfeer: er is eerst en vooral geluid, een vluchtige en levende materie. Bestemming en vertrekpunt zijn onbekend en onbelangrijk in een meditatief spel met de vierde dimensie, de tijd, waarbij gedachten en herinneringen als vagebonden mogen rondzwerven.

Tags : Museum / Strip / Tentoonstelling / Rondleiding / Art Nouveau / Stripatelier