Workshop "Portretten van heldinnen"

18/7, 11/8 en 25/8

Gepubliceerd op 08 juli 2018

Wanneer noemen we een persoon of een personage een held of heldin? Welke heldinnen hebben de geschiedenis van het stripverhaal gemarkeerd? En waarom zijn er proportioneel zo weinig in verhouding tot hun mannelijke collega's?

In het kader van de expo Catel nodigen we u uit om deel te nemen aan een workshop en wedstrijd met als thema "portret van een heldin". Beschrijf en teken ons uw heldin, die uw blik op de wereld heeft veranderd, een (voor u) bewonderenswaardige, bijzondere vrouw. U wint misschien een plaats in een gelegenheidstentoonstelling over heldinnen in het Stripmuseum, een ontmoeting met Catel of één van de andere prijzen van de wedstrijd. Een animator van het Stripmuseum is aanwezig om u te helpen bij het bedenken en uittekenen van een prachtig en krachtig portret.

Gratis activiteit voor alle bezoekers met een geldig ticket. Open workshop van 14 tot 17u.