Grote tijdelijke tentoonstellingen

22.03.16 > 04.09.16

Frank Pé of de passies van een faun

De faun was een Romeinse bosgod die in de mythologie van onze moderne samenleving is geëvolueerd naar een belangrijk medium tussen de mensheid en de natuur…zoals Frank Pé. Deze auteur is niet alleen een liefhebber van de vormen en kleuren die ons omringen, maar ook een bewonderaar van Franquin, Follet of Mucha. Frank Pé is de bijzonder getalenteerde schepper van verhalen en beelden, die zijn werken lang enkel met zijn voornaam signeerde. Op harmonische wijze verenigt hij emotie en natuur in Ragebol en Zoo. 2016 wordt voor Frank Pé een druk jaar op het vlak van nieuwe uitgaven, met als kers op de taart een nieuw album van de avonturen van Robbedoes en Kwabbernoot. Het BSC zal er in avant-première enkele originele platen van dit album laten zien.

Curator: Jean Auquier
Met de steun van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest